سایتی برای علاقه مندان به دوربین های کانن

سایتی برای علاقه مندان به دوربین های کانن

سایتی برای علاقه مندان به دوربین های کانن

سایتی برای علاقه مندان به دوربین های کانن

سایتی برای علاقه مندان به دوربین های کانن

کلمات کلیدی

گوپرو

کانن

سونی

دوربین نیوز

sony

gopro

canon

نیکون

nikon

نقد و بررسی

راهنمای خرید

استعلام قیمت-راهنمای خرید دوربین نیکون D7500

استعلام قیمت-راهنمای خرید دوربین نیکون D810

استعلام قیمت-راهنمای خرید دوربین نیکون D5300

استعلام قیمت-راهنمای خرید دوربین نیکون D7200

دوربین اکشن کمرا گوپرو GOPRO HERO 6

استعلام قیمت-راهنمای خرید دوربین اکشن کمرا GOPRO HERO 6

دوربین سونی Sony ALPHA A7 R III

استعلام قیمت-راهنمای خرید دوربین سونی ALPHA A7 R III

استعلام قیمت-راهنمای خرید دوربین نیکون D7100

استعلام قیمت-راهنمای خرید دوربین کانن EOS 200D

دوربین کانن Canon EOS 200D

استعلام قیمت-راهنمای خرید دوربین نیکون D3400

استعلام قیمت-راهنمای خرید دوربین نیکون D5500

استعلام قیمت-راهنمای خرید دوربین کانن 70D

استعلام قیمت-راهنمای خرید دوربین نیکون P900

استعلام قیمت-راهنمای خرید دوربین کانن 750D

استعلام قیمت-راهنمای خرید دوربین کانن 6D

استعلام قیمت-راهنمای خرید دوربین کانن 80D

استعلام قیمت-راهنمای خرید دوربین کانن 760D

۲۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ماکزیموم حساسیت ISO دوربین نیکون B700 به 3200 می رسد که در مقابل نیکون P900 از رقابت جا می ماند ولی عمر باطری هر دو مدل تقریبا با هم مساوی هستند و می توانند تا 350 شات عکاسی کنند و قابل ذکر است که قدرت پرتاب نور فلاش تعبیه شده در دوربین نیکون Nikon B700 به 7.5 متر می رسد.

دوربین نیکون B700 برای حالات مختلف عکاسی طراحی شده است از جمله عکاسی پرتره که البته امتیاز 50 از 100 را دریافت می کند بعلت نداشتن جایگاه افزودن فلاش خارجی و کوچک بودن سایز سنسور ولی برای عکاسی در مد خیابان توصیه می شود دوربین و امتیاز 75 از 100 را دریافت می کند زیرا از تمام نکات مفید برای این حالت عکاسی بهره می برد بعنوان مثال پشتیبانی از حالت RAW ، داشتن فوکوس دستی ، صفحه نمایش متحرک ، زاویه واید خوب لنز و البته لرزش گیر لنز که بسیار موثر می باشد استعلام قیمت-راهنمای خرید دوربین نیکون B700 ولی خوب برای دیگر حالات عکاسی هم قابل استفاده می باشد از جمله ورزشی و عکاسی روزانه ولی کیفیت و قابلیت متوسطی را به شما ارایه می دهد.

سرعت عکاسی پی درپی در دوربین نیکون Nikon B700 به 5 فریم بر ثانیه می رسد که البته این عدد در نیکون P900 به 7 فریم بر ثانیه رسیده است ولی نکته قابل تامل در زمینه قدرت فیلمبرداری می باشد که نیکون B700 می تواند بصورت 4K و بارزولوشن 2160*3840 و با سرعت 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری نماید که این توانایی در نیکون P900  وجود ندارد و فقط می تواند بصورت FULL HD  فیلم برداری کند.
ازدیگر دلایلی که شما را تشویق به انتخاب دوربین نیکون Nikon B700 میکند می توان به پشتیبانی از حالت RAW در عکاسی اشاره نمود که نکته قوت این دوربین می باشد که در نهایت کیفیت بهتری را به شما ارایه می دهد و همچنین افزایش 25 درصدی کیفیت رزولوشن سنسور دوربین نیکون Nikon B700 نسبت به مدل P900  و البته کاهش وزن دوربین نیکون B700 بمقدار 334 گرم نسبت به دوربین نیکون P900  که وزن نیکون B700 را به 565 گرم نسبت به 899 گرم رسانده است.
امکان دیگری که به استعلام قیمت-راهنمای خرید دوربین نیکون B700 افزوده شده است امکان اتصال این دوربین با دیگر دستگاههای جانبی از طریق BLUETOOTH می باشد که کمک شایانی را به عکاسان ارانه می دهد.
البته در هر دو مدل نیکون B700  و P900 امکان اتصال فلاش خارجی وجود ندارد و بدنه ی هر دو مدل در شرایط مختلف اب و هوایی مقاوم نیستند و اساسا سایز بدنه دوربین B700 بطور مشخص از نیکون P900 کوچکتر می باشد بدین صورت که دوربین نیکون Nikon B700 پانزده میلیمتر باریک تر و 18 میلیمتر کوتاه تر و 30 میلیمتر نازک تر از بدنه نیکون P900  میباشد.

  • محمد عباسی
  • ۰
  • ۰

طراحی بدنه دوربین نیکون Nikon D5600 کوچکتر از D5300 انجام شده بدین ترتیب که به مقدار 1 میلی متر باریک تر و 1 میلی متر کوتاه تر و 6 میلی متر نازک تر از نیکون D5300  میباشد.
هر دو مدل نیکون D5600و D5300 از سنسوری با رزولوشن 24 مگاپیکسل استفاده میکنند که البته سایز و رزولوشن در هر دو مدل یکسان میباشد و از دیگر نکات فنی که در هر دو مدل حذف شده میتوانیم به حذف فیلتر AA (Lowpass) میباشد که Sharpness عکس را بالا میبرد ولی ایجاد خطای Moire را بطور همزمان افزایش میدهد.سنسور دوربین نیکون D5600 دارای رزولوشن 24 مگاپیکسل میباشد و از نوع APS- C CMOS است و از ایزوی تا رنج 25600 بهره می برد و البته سرعت عکاسی پیاپی استعلام قیمت-راهنمای خرید دوربین نیکون D5600 هم 5 فریم بر ثانیه میباشد که در ادامه بیشتر با نقاط مثبت و قوت این مدل آشنا میشویم.

دوربین نیکون D5600 برای حالات مختلف عکاسی طراحی شده از جمله عکاسی پرتره که نمره 70 را از 100 دریافت میکند که این امر بخاطر داشتن سنسور و طراحی بدنه مناسب میباشد و البته میتوانید در عکاسی خیابانی هم از آن استفاده کنید ولی توصیه کارشناسان ما استفاده از دوربین نیکون Nikon D5600 در حالت عکاسی ورزشی میباشد زیرا این دوربین از سرعت شاتر 4000/1 بهره میبرد و در کنار39 نقطه فوکوس که بصورت Cross Type عمل میکند و البته عمرو قدرت بالای باطری و امکان استفاده از این دوربین در شرایط نور کم بخاطر دارا بودن رنج حساسیت ISO مناسب و امکانات دیگری از جمله NFC و بلوتوث و امکان عکاسی پیاپی 5 فریم بر ثانیه این مدل را مناسب عکاسی ورزشی نموده است.
در نگاه اولیه دو مدل نیکون D5600وD5500 هیچ گونه تفاوت فنی و خاصی با هم ندارند و تنها تفاوتی که این دو مدل را از هم کمی متمایز میکند این نکته میباشد که در مدل نیکون D5600 تنها دو آپشن NFCو Bluetooth را نسبت به D5500 تعبیه نموده اند استعلام قیمت-راهنمای خرید دوربین نیکون D5600 و برای آن دسته از کاربرانی که دوربین نیکون D5500 دارند و میخواهند آن را با دوربین نیکون Nikon D5600 تعویض کنند توصیه نمیشود و این کار مقرون به صرفه نمی باشد. ولی برای جایگزینی نیکون D5300 با D5600 میتوانید اقدام کنید که البته اقدامی شایسته و انتخابی صحیحی میباشد.

  • محمد عباسی
  • ۰
  • ۰

دوربین فیلمبرداری سونی NX3/1 دارای 3 حسگر 2.8/1 اینچی با رزولوشن FULL HD از نوع CMOS می باشد. یک حسگر برای ثبت رنگ قرمز، یک حسگر برای رنگ سبز، و یکی برای رنگ آبی. این به معنای ثبت جزئیات بیشتر و رنگهای دقیق، حتی در هنگام ضبط تصاویر دارای کنتراست بالاست. این مورد در کنار فناوری Exmor سونی موجب ایجاد تصاویری با حداقل نویز حتی در شرایط کم نور میشود.

 

لنز دوربین فیلمبرداری سونی NX3/1  دارای فاصله کانونی ۲۸٫۸ تا ۵۷۶ میلیمتر (معادل استاندارد ۳۵ میلیمتری) و f1.6 در حداقل فاصله کانونی میباشد. این فاصله کانونی به معنای توان ۲۰ برابر زوم اپتیکال میباشد که اگر کاربر به زوم بیشتری نیاز داشته باشد، پس از بکارگیری حداکثر زوم اپتیکال این لنز میتواند از قابلیت Clear Image Zoom که قدرت زوم را تا ۴۰ برابر افزایش میدهد استفاده کند سونی-sony و همچنین باید در نظر داشته باشید این لنز بکار رفته بر روی دوربین فیلمبرداری سونی  دارای حلقه‌های جداگانه برای تنظیم دستی زوم، فوکوس و Iris میباشد.

دوربین فیلمبرداری سونی Sony NX3/1 توانایی ضبط فیلم با کیفیت FULL HD با رزولوشن 1080*1920 با کدک AVCHD 2.0 و سرعت فریم 24p ، 30p ، 60i و 60p را داراست. همچنین قابلیت ثبت تصاویر 720/60p با دوبرابر سرعت کمتر (اسلوموشن) ویا ۶۰ برابر سرعت بیشتر و همچنین ضبط با کیفیت استاندارد DV هم موجود است .



دوربین فیلمبرداری سونی NX3/1  دارای ورودی و خروجی های مناسبی است که از جمله ی آنها میتوان به دو ورودی XLR صدا برای نصب میکروفن‌های حرفه‌ای در کنار میکروفن داخلی اشاره کرد. امکان نصب هدفون نیز در این دوربین موجود است.

خروجی کامپوزیت در کنار خروجی HDMI، یک ورودی ریموت و یک ورودی DC بعلاوه یک درگاه USB برخی دیگر از ورودی‌ها و خروجی‌های این دوربین را تشکیل میدهند و همچنین قابلیت Wi-Fi  داخلی فیلمبرداری سونی HXR-NX3/1 اجازه استفاده از هر دستگاه دارای سیستم عامل iOS و اندروید بعنوان ریموت کنترل با قابلیت شروع و پایان تصویربرداری، فوکوس لمسی، تنظیم زوم و دیگر تنظیمات اصلی تصویر را به کاربر میدهد. امکان انتقال تصویر به دستگاه متصل شده نیز موجود است. وجود قابلیت NFC هم موجب تسریع برقراری این ارتباط خواهد شد سونی-sony و باید اشاره کنیم که دوربین فیلمبرداری سونی Sony NX3/1 مجهز به یک چراغ LED با روشنایی مناسب برای سوژه‌های نزدیک به دوربین است. توان این چراغ در فاصله‌ی نیم متری برابر با ۸۰۰ لوکس و در فاصله‌ی یک متری برابر با ۲۰۰ لوکس می‌باشد.

  • محمد عباسی
  • ۰
  • ۰

سایز بدنه سونیA9 افزایشی نسبت به سونی A6500 داشته بدین ترتیب که 29 میلی متر بلندتر و 10 میلی متر ضخیم تر شده است ولی باید توجه داشته باشید که جنس بدنه دوربین سونی Sony A9 از نوع منیزیوم میباشد و وزن بدنه این دوربین 673 گرم میباشد که کمی بالا هست البته برای آنهایی که میخواهند بیشتر در فضای باز و در پیاده روی طولانی عکاسی کنند.
دوربین سونیA9 از سری دوربین های فول فریم بدون آینه (mirror less) کمپانی سونی میباشد که از جهاتی کامل تر و ارتقاء یافته است.
سنسور دوربین سونی Sony A9 از رزولوشن 24 مگاپیکسل از نوع bsi-cmos میباشد که البته امکان عکاسی را بصورت full frame را در اختیار کاربر قرار میدهد ولی قابل ذکر است که در مدل A6500 این امکان وجود ندارد ولی قدرت رزولوشن این دو مدل با هم برابر است.
فیلتر AA در مدل سونی A9 حذف شده نسبت به مدل های قبل تر از خود و البته شایان ذکر است که رنج حساسیت ISO سونی A9 بهبود زیادی یافته و به رنج 204800 رسیده است.

رزولوشن سنسور هر دو مدل استعلام قیمت-راهنمای خرید دوربین سونی A9 و A6500 با هم یکسان هستند و 24 مگا پیکسل را به شما ارائه میدهند ولی نکته مهم در این مسئله میباشد که سایز سنسور سونیA9 بزرگتر از سونی A6500 میباشد، سایز سنسور سونی A9به 23.8*35.6 میلی متر رسیده و در عین حال سایز سنسور سونی A6500 تنها 15.6*23.5  میلی متر میباشد این بدین معنی میباشد که پوشش منطقه ای سنسور دوربین سونی Sony A9 افزایش قابل ملاحظه ای یافته و امکان افزایش حساسیت ISO را تا اعداد خیلی بالا را برای شما فراهم میکند.

سیتم فیلمبرداری دوربین سونی Sony A9 با فرمت 4K  با سرعت 30 فریم بر ثانیه انجام میشود که نکته خوبی برای آن دسته از کاربران میباشد که میخواهند فیلمبرداری را در اولویت کار خود قرار دهند.
دوربین سونی Sony A9 برای حالات مختلف عکاسی طراحی شده که در تمام موارد اعم از عکاسی پرتره، خیابانی روزانه و ورزشی نمرات قابل قبول و بالایی را دریافت میکند که البته مدیون سنسور خوب و بزرگ و فول فریم خود میباشد .استعلام قیمت-راهنمای خرید دوربین سونی A9 لرزش گیر 5 محوره و صفحه نمایش چرخشی لمسی و نقاط فوکوس 693 نقطه ای و حساسیت ISO ی بسیار خوب و سرعت 20 فریم بر ثانیه عکاسی پی در پی و قدرت باطری بالا و امکان استفاده از بلوتوث را هم به ان اضافه نمایید.
خبر خوب برای کاربران این میباشد که قدرت و عمر باطری دوربین سونیA9 تقویت ویژه ای شده است که شما را قادر خواهد کرد با یک بار شارژ 650 شات عکس را ضبط کنید که این 300 شات بیشتر از مدل سونی A6500 میباشد.
قابل ذکر است که دوربین سونی A9 امکان استفاده از سیستم Bluetooth را هم برای کاربر خود فراهم نموده که به کاربر امکان کنترل از راه دور توسط گوشی های هوشمند را فراهم کرده است و البته دوربین سونی Sony A9 از دو جایگاه کارت حافظه SD هم بهره مند میباشد.

  • محمد عباسی
  • ۰
  • ۰

از نقاط مشترک دوربین کانن Canon 6D Mark II و کانن 6D  می توانیم به نقاطی اشاره کنیم از جمله اینکه در هر دو مدل امکان اتصال فلاش خارجی وجود دارد و همچنین هر دو مدل امکان عکاسی با فرمت RAW را هم برای عکاس فراهم می کنند و هم در کانن 6D MK II و کانن 6D ورودی پورت میکروفن وجود دارد و هر دو از صفحه نمایش بالای بدنه TOP LCD بهره می برند.
دوربین کانن Canon 6D Mark II ارتقا فنی قابل ملاحظه ای نسبت به مدل قبلی خود یافته است بدین گونه که سنسور کانن EOS 6D II به 26 مگاپیکسل افزایش یافته که این مورد در مدل قبلی 20 مگاپیکسل بوده ولی قابلیت فول فریم بودن سنسور همچنان حفظ شده است ، پروسسور مرکزی دوربین کانن 6D MARK II هم نسبت به کانن 6D ارتقا قابل ملاحظه ای داشته و از جدیدترین پروسسور کانن که DIGIC 7  می باشد بهره می برد.

حساسیت ایزوی استعلام قیمت-راهنمای خرید دوربین کانن EOS 6D Mark II  بصورت استاندارد تا 40000 افزایش یافته ولی رنج ایزوی 6D بصورت استاندارد فقط تا 25600 قابل تنظیم می باشد و از دیگر امکان مناسب و کارامد برای عکاسان که در کانن 6D II ارتقا یافته می توان به صفحه نمایش 3 اینچی چرخشی اشاره نمود که در مدل کانن 6D  بصورت فیکس و ثابت تعبیه شده است.

از دیگر نقطه قوت دوربین کانن Canon 6D Mark II می توان به سرعت عکاسی پی در پی این دوربین اشاره نمود که به میزان 1.5 فریم نسبت به مدل قبلی خود کانن 6D افزایش یافته و این عدد از 5 فریم بر ثانیه به 6.5 فریم بر ثانیه رسیده است و البته قابل ذکر هست که بدنه هر دو مدل کانن 6D MARK II و 6D در مقابل شرایط مختلف اب و هوایی مقاوم هستند و از نفوذ گرد و غبار و رطوبت به داخل بدنه دوربین جلوگیری می شود.

صفحه نمایش دوربین کانن Canon 6D Mark II قابلیت لمسی بودن را داراست که امکان فوکوس کشی سریع و دقیق در هنگام عکاسی و فیلمبرداری را برای عکاس ایجاد می کند که این موضوع در مدل کانن 6D  وجود ندارد.
باطری استفاده شده در استعلام قیمت-راهنمای خرید دوربین کانن EOS 6D Mark II از تکنولوژی جدید کانن بهره می برد که توانایی و قدرت باطری بصورت مشهودی افزایش یافته مدل این باطری E6N می باشد که عکاس را قادر به عکاسی تا 1200 شات عکس می کند ولی باطری بکار گرفته شده در کانن 6D باطری E6 معمولی می باشد و برای کاربر فقط امکان 1100 شات عکس را فراهم می کند.

از نکات مهم و کلیدی برای عکاس تعداد نقاط فوکوس می باشد که در دوربین کانن 6D MK II با افزایش 34 نقطه ای روبرو شده و این عدد از 11 نقطه فوکوس در کانن 6D به 45 نقطه فوکوس در دوربین کانن EOS 6D II رسیده است و باید توجه داشته باشید در کنار این موضوع تعداد نقطه فوکوس بصورت CROSS TYPE هم در دوربین کانن Canon 6D Mark II افزایش قابل توجهی داشته و از 1 نقطه در کانن 6D به 45 نقطه در کانن 6D MK II رسیده که افزایش 44 نقطه ای را در بر داشته است.

  • محمد عباسی
  • ۰
  • ۰

باید توجه داشته باشید که در پاناسونیک GH4 هیچگونه امکان اتصال از طریق بی سیم در اختیار شما نیست ولی در مدل دوربین پاناسونیک Panasonic LUMIX GH5 امکان اتصال از طریق WIFI و بلوتوث برای شما فراهم می باشد و در کنار این تغییرات شایان ذکر است که بیت ریت ضبط ویدیو در پاناسونیک GH5 افزایش یافته و از 200MBS به 400MBS رسیده است و در ضمن شما امکان استفاده  استعلام قیمت-راهنمای خرید دوربین پاناسونیک LUMIX GH5 از 2 جایگاه مموری کارت در دوربین پاناسونیک Panasonic LUMIX GH5 دارید ولی در مدل GH4 تنها 1 جایگاه مموری کارت وجود دارد.
ابعاد بدنه دوربین پاناسونیک GH5 نسبت به GH4 مقداری تغییر کرده و به 87*98*139 میلیمتر رسیده ولی وزن این دوربین در بین دوربین های بدون ایینه در رنج سنگین وزن ها قرار می گیرد ، میانگین وزن در حدود 392 گرم می باشد ولی وزن پاناسونیک GH5 در حدود 725 گرم قرار می گیرد.
از دیگر نقاط مثبت دوربین پاناسونیک LUMIX GH5 که بسیار برای عکاسان مهم می باشد تعداد نقاط فوکوس می باشد که پاناسونیک GH5 به تعداد 225 نقطه فوکوس اراِیه می دهد .
سرعت شاتر دوربین پاناسونیک Panasonic LUMIX GH5 به نسبت بالا می باشد و تا 8000/1 ثانیه قابل تنظیم می باشد و قابل ذکر است که سرعت عکاسی پی در پی این دوربین 12 فریم بر ثانیه است.

شما امکان اتصال هدفون و میکروفن به بدنه دوربین پاناسونیک GH5 را از طریق پورت های خارجی تعبیه شده بر روی بدنه را دارید و توجه داشته باشید که این بدنه در مقابل شرایط مختلف اب و هوایی مقاوم است.
دوربین پاناسونیک Panasonic LUMIX GH5 از دو جایگاه کارت حافظه بهره می برد که نکته ی خوبی برای عکاسان و فیلمبرداران حرفه ای می باشد و نکته ی مهم دیگر بهره بردن پاناسونیک GH5 از ال سی دی بالا TOP LCD می باشد که باید در نظر داشته باشید.
از دیگر امکان خوب دوربین پاناسونیک GH5 امکان عکاسی با فرمت 4K(8mp) و 6K(18mp) می باشد و البته بیت ریت بالای ویدیو هم تا 400mbs افزایش یافته است.
در کنار تمامی نقاط مثبتی که ذکر شده است تنها به 3 نکته ضعف می توان اشاره نمود که استعلام قیمت-راهنمای خرید دوربین پاناسونیک LUMIX GH5 اولی ان قدرت پایین باطری می باشد که فقط برای شما امکان 410 شات عکس را فراهم می کند و دومی ان می توان به وزن زیاد بدنه این دوربین اشاره نمود ه که در حدود 725 گرم می باشد و البته بر روی این مدل فلاش سرخود وجود ندارد ولی امکان نصب فلاش خارجی را برای شما فراهم کرده اند.

  • محمد عباسی
  • ۰
  • ۰

سنسور دوربین نیکون Nikon COOLPIX W300 رزولوشن 16 مگاپیکسلی در اختیار عکاس قرار می دهد و شما می توانید عکسهایی با ماکزیموم رزولوشن 3456*4608 پیکسل را ذخیره کنید و همچنین حساسیت ایزوی این دوربین در رنج 6400-125 قرار گرفته شده که ایزوی مناسبی برای این مدل می باشد.

سایز بدنه نیکون COOLPIX W300 در ابعاد 29*66*112 میلی متر طراحی شده است که در کلاس دوربین های با سایز کوچک قرار می گیرد ، لنز تعبیه شده بر روی نیکون W300 دارای رنج واید 24 میلی متر و تله ی 120 میلی متر می باشد و از رنج عمق میدان 4.9-2.8F و زوم دیجیتال 5 برابر بهره می برد و برای پوشش سوژه هایی با فواصل میانه مناسب است ولی برای سوژه های ورزشی استعلام قیمت-راهنمای خرید دوربین نیکون COOLPIX W300و حیات وحش مناسب نمی باشد.

دوربین نیکون Nikon COOLPIX W300 دارای صفحه نمایش با سایز 3 اینچ می باشد و از کیفیت 921K پیکسل بهره مند شده است که برای این کلاس از دوربین ها استاندارد و مناسب است ولی نقطه ضعفی که به ان می توان اشاره نمود نداشتن چشمی می باشد که در نور شدید شما به ان نیاز خواهید داشت .

شما امکان فیلم برداری با کیفیت 4K را هم دارا هستید استعلام قیمت-راهنمای خرید دوربین نیکون COOLPIX W300 که می توانید با رزولوشن 2160*3840 پیکسل و با سرعت 25 فریم بر ثانیه فیلمبرداری نمایید ولی در نظر داشته باشید که اسپیکر تعبیه شده بر روی نیکون W300 بصورت MONO می باشد و میکروفن ضبط صدا هم بر روی ان گذاشته نشده است و همچنین جایگاه پورت ورودی برای میکروفن و هدفون هم بر روی ان وجود ندارد ولی پورت برای اتصال کابل HDMI و USB 2 بر روی ان در نظر گرفته شده است.
نیکون W300 دوربینی مناسب برای عکاسی پرتره نمی باشد بدلیل ان نقاط ضعفی که در بالا به ان اشاره شد ولی برای عکاسی خیابانی نمره ی متوسطی را دریافت می کند و ان هم بخاطر داشتن لنزی با رنج واید 24 میلی متری می باشد.

در حالت عکاسی ورزشی هم می توانید از دوربین نیکون Nikon COOLPIX W300 استفاده کنید و ان هم بخاطر داشتن سرعت عکاسی پی در پی 7 فریم بر ثانیه است ولی بخاطر نداشتن تعداد نقاط فوکوس مناسب و کافی و باطری ضعیف و نداشتن امکان اضافه نمودن فلاش خارجی توصیه نمی شود.

  • محمد عباسی
  • ۰
  • ۰

فوجی FUJIFILM X-T20 حذف شده است که این امر باعث افزایش شفافیت در عکسها می شود ولی در همین راستا خطای MOIRE هم افزایش می یابد.
فرمت فیلمبرداری در مدل جدید فوجی X-T20 از FULL HD به کیفیت 4K با رزولوشن 2160 * 3840 ارتقا یافته که در ادامه بیشتر این موضوع را مورد بحث و بررسی قرار می دهیم.
از دیگر دلایل برتری که شما را قانع به انتخاب دوربین فوجی FUJIFILM X-T20 می نماید می توانیم به مواردی اشاره کنیم از جمله افزایش نقاط فوکوس از 77 نقطه مدل قبلی فوجی X-T10 به 325 نقطه فوکوس در فوجی X-T20 که همین نکته باعث افزایش دو چندان کیفیت عکاسی و فیلمبرداری این دوربین می شود و قابل ذکر است که استعلام قیمت-راهنمای خرید دوربین فوجی FUJIFILM X-T20 به صفحه نمایش 3 اینچی با کیفیت 920K قابلیت لمسی و چرخشی بودن هم اضافه شده که امکان فوکوس گیری سریع و اسانی را برای کاربر در حین استفاده از این دوربین فراهم می کند.

برای دوستداران قابلیت عکاسی پی در پی باید بگوییم که در دوربین فوجی FUJIFILM X-T20 این سرعت به 14 فریم بر ثانیه افزایش یافته در صورتی که در مدل قبلی فوجی X-T10 این سرعت فقط 8 فریم بر ثانیه می باشد و با افزایش 6 فریمی روبرو هستیم.
از امکانات دیگری که بر روی دوربین فوجی FUJIFILM X-T20 قرار داده شده می توانیم به سیستم اتصال بی سیم برای انتقال اطلاعات و فلاش سرخود و حتی جایگاه اتصال فلاش خارجی بر روی بدنه اشاره کنیم و همچنین دوربین فوجی X-T20 دارای منظره یاب از نوع الکترونیکی و هم پشتیبانی از فرمت RAW رو هم داراست.
شما می توانید صدا را با کیفیت بالا بوسیله اتصال میکروفن به دوربین X-T20 ضبط کنید چون بر روی این بدنه پورت ورودی میکروفن هم تعبیه شده است و البته اسپیکر موجود استعلام قیمت-راهنمای خرید دوربین فوجی FUJIFILM X-T20 برروی این مدل بصورت مونو عمل می کند .
باید توجه داشته باشید که بدنه دوربین فوجی X-T20 در مقابل شرایط مختلف اب و هوایی مقاوم نمی باشد و در این زمینه ازنطقه ی قوتی برخوردار نیست.

  • محمد عباسی
  • ۰
  • ۰

از دیگر نکته ی مثبتی که نسبت به مدل قبلی ارتقا یافته باید به صفحه نمایش ان اشاره کرد استعلام قیمت-راهنمای خرید دوربین کانن PowerShot SX730 که بصورت چرخشی تعبیه شده که در مدل قبلی این صفحه نمایش ثابت بوده است و البته توجه داشته باشید که کیفیت صفحه نمایش از کیفیتی 922K پیکسلی بهره می برد ، شما قادر خواهید بود که با دوربین کانن SX730 بصورت FULL HD و با رزولوشن 1920*1080 فیلم برداری کنید و در کنار این مورد هم باید به سنسور 20.3 مگاپیکسلی کانن-canon قرار داده شده در این مدل اشاره کنیم.
ماکزیموم سرعت شاتر دوربین کانن SX730 بر روی عدد 3200/1 می ایستد که در کنار این قابلیت باید به سرعت عکاسی پی در پی 5.9 فریم بر ثانیه این دوربین هم اشاره کنیم.
از نقاط مثبت این دوربین می توانیم به سیستم بی سیم این دوربین که شامل BLUETOOTH و WIFI و NFC می باشد اشاره نمود که از این حیث دوربین کانن SX730 دوربین کامل و بی نقص می باشد.

در کنار این نقاط مثبت باید به چند نکته منفی که در دوربین کانن Canon PowerShot SX730 وجود دارد اشاره کنیم از جمله به نداشتن جایگاه برای اضافه نمودن فلاش خارجی و لمسی نبودن صفحه نمایش و نداشتن منظره یاب (چشمی) و همچنین باید توجه داشته باشید که شما امکان عکاسی با فرمت RAW را هم نخواهید داشت.
ما دوربین کانن SX730 را با 4 حالت استاندارد عکاسی مورد تست و ازمایش قرار دادیم که شما را در جریان این نتایج قرار می دهیم در گام اول باید عنوان کنیم که این دوربین کانن برای عکاسی پرتره مناسب نمی باشد استعلام قیمت-راهنمای خرید دوربین کانن PowerShot SX730 و امتیاز پایینی را دریافت می کند و ان هم بخاطر عکاسی نکردن با فرمت RAW و نداشتن امکان اتصال فلاش اضافی و بدنه کوچک دوربین کانن Canon PowerShot SX730 می باشد.
تست و ازمایش بعدی دوربین کانن SX730 در حالت عکاسی خیابانی می باشد که نمره ی متوسط رو به بالایی را دریافت می کند و ان هم بخاطر داشتن صفحه نمایش چرخشی و بدنه کوچک و مناسب و دارا بودن لنزی با رنج واید 24 میلیمتری و البته امکان فوکوس بصورت دستی می باشد .
در تست سوم دوربین کانن SX730 را در مد عکاسی ورزشی هم مورد ازمایش قرار دادیم که نمره ی خوبی دریافت نکرد و ان هم بدلیل ضعیف بودن سرعت عکاسی پی در پی 5.9 فریمی و تعداد نقاط فوکوس پایین و قدرت پایین باطری و متوسط بودن سرعت شاتر در استعلام قیمت-راهنمای خرید دوربین کانن PowerShot SX730 می باشد.

  • محمد عباسی
  • ۰
  • ۰

دوربین کانن M6 از صفحه نمایش 3 اینچی با کیفیت 1040K و البته از امکان چرخشی بودن هم بهره می برد و در ضمن قابلیت لمسی بودن صفحه نمایش هم به ان اضافه شده است.
شما قادر خواهید بود که بصورت FULL HD و با رزولوشن 1080*1920 فیلمبرداری کنید و قابل ذکر است که سنسور دوربین کانن M6 با رزولوشن 24 مگاپیکسلی و از نوع CMOS می باشد و همچنین دوربین کانن Canon EOS M6 برای شما 49 نقطه فوکوس را فراهم می کند والبته سیستم تشخیص چهره همراه با فوکوس اتوماتیک هم بر روی دوربین کانن M6 در نظر گرفته شده است.
دوربین کانن M6 از سیستم بی سیم WIFI برای انتقال اطلاعات و امکان کنترل از راه دور دوربین بهره می برد و البته در کنار وای فای امکان استفاده از بولوتوث هم برای شما در نظر گرفته شده است.

در مد عکاسی خیابانی هم نتیجه با مد عکاسی پرتره یکسان است استعلام قیمت-راهنمای خرید دوربین کانن EOS M6 و قابل قبول می باشد و ان هم بدلیل داشتن صفحه نمایش چرخشی و سایز سنسور بالا و سیستم فوکوس بر روی چهره می باشد و البته می توان بدلیل سرعت عکاسی پی در پی 9 فریم بر ثانیه وسرعت شاتر 4000/1 و 49 نقطه فوکوس و امکان انتقال اطلاعات بصورت بی سیم از دوربین کانن M6 در مد عکاسی ورزشی هم استفاده نمود

ماکزیموم رنج حساسیت ایزوی دوربین کانن Canon EOS M6 تا عدد 25600 قابل تنظیم می باشد و فراموش نکنید که سرعت عکاسی پی در پی این دوربین کانن 9 فریم بر ثانیه است و همچنین پورت ورودی میکروفن برای ضبط صدای با کیفیت برای شما در نظر گرفته شده است.

اگر بخواهیم به چند نکته منفی دوربین کانن M6 اشاره کنیم تنها می توان به در نظر نگرفتن منظره یاب (VIEW FINDER) بر روی بدنه و پایین بودن قدرت باطری اشاره نمود که به شما تنها اجازه ی گرفتن 295 شات را می دهد و البته باید توجه داشته باشید که بدنه دوربین کانن Canon EOS M6 در مقابل شرایط مختلف اب و هوایی مقاوم نیست.
دوربین کانن M6 را در شرایط و مدهای مختلف عکاسی مورد تست و ازمایش قرار داده ایم که نتایج ان را برای شما بازگو خواهیم کرد ، در تست عکاسی پرتره نتیجه خوب و قابل قبولی حاصل شده و ان هم بخاطر داشتن سنسوری استعلام قیمت-راهنمای خرید دوربین کانن EOS M6 با سایز بالا 22.3*14.9 میلیمتر و رزولوشن خوب 24 مگا پیکسلی ولی باید توجه کنید بدنه کوچک دوربین کانن Canon EOS M6 در این مد عکاسی در دستان شما بخوبی قرار نمی گیرد.
  • محمد عباسی