سایتی برای علاقه مندان به دوربین های کانن

سایتی برای علاقه مندان به دوربین های کانن

سایتی برای علاقه مندان به دوربین های کانن

سایتی برای علاقه مندان به دوربین های کانن

سایتی برای علاقه مندان به دوربین های کانن

کلمات کلیدی

گوپرو

کانن

سونی

دوربین نیوز

sony

gopro

canon

نیکون

nikon

نقد و بررسی

راهنمای خرید

استعلام قیمت-راهنمای خرید دوربین نیکون D7500

استعلام قیمت-راهنمای خرید دوربین نیکون D810

استعلام قیمت-راهنمای خرید دوربین نیکون D5300

استعلام قیمت-راهنمای خرید دوربین نیکون D7200

دوربین اکشن کمرا گوپرو GOPRO HERO 6

استعلام قیمت-راهنمای خرید دوربین اکشن کمرا GOPRO HERO 6

دوربین سونی Sony ALPHA A7 R III

استعلام قیمت-راهنمای خرید دوربین سونی ALPHA A7 R III

استعلام قیمت-راهنمای خرید دوربین نیکون D7100

استعلام قیمت-راهنمای خرید دوربین کانن EOS 200D

دوربین کانن Canon EOS 200D

استعلام قیمت-راهنمای خرید دوربین نیکون D3400

استعلام قیمت-راهنمای خرید دوربین نیکون D5500

استعلام قیمت-راهنمای خرید دوربین کانن 70D

استعلام قیمت-راهنمای خرید دوربین نیکون P900

استعلام قیمت-راهنمای خرید دوربین کانن 750D

استعلام قیمت-راهنمای خرید دوربین کانن 6D

استعلام قیمت-راهنمای خرید دوربین کانن 80D

استعلام قیمت-راهنمای خرید دوربین کانن 760D

۱۸ مطلب در مهر ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

دوربین نیکون Nikon P900 با برخورداری ازلنز massive 83X, 24-2000mm برای خود جایگاه ویژه ای دارد. این لنز به عنوان تثبیت کننده تصویر درفاصله کانونی طولانی بسیار عالی عمل میکند.

دوربین Coolpix P900 Nikon از قابلیت فیلمبرداری پانورامیک فول اچ دی با رزولوشن 1080*1920برخوردار است که صدا را نیز با کیفیت استریو ضبط می کند. شما میتوانید با یک کابل خارجی دوربین نیکون Nikon P900 را به تلویزیون خود وصل کنید و تصاویر ضبط شده را با کیفیت بسیار بالا مشاهده نمایید.

همچنین دوربین نیکون Nikon P900 دارای WiFiو NFC است، تا بتوانید به راحتی استعلام قیمت-راهنمای خرید دوربین نیکون P900 ضبط شده را به تبلت یا گوشی خود منتقل کنید.البته استفاده از نرم افزار موبایل به عنوان ریموت تنها به کنترل زوم و عکاسی محدود است و امکان نیکون به صورت کنترل از راه دور را ندارد.

سریعترین عکاسی پیاپی دوربین نیکون Nikon P900 در بالاترین رزولوشن 7 فریم بر ثانیه است، ولی مشکل اینجاست که ذخیره کردن این تعداد عکس حدود 6 ثانیه طول می کشد و شما در این مدت نمی توانید نیکون بگیرید. همچنین این سرعت با نوردهی و فوکوس قفل شده است، یعنی اگر سوژه ی شما در حال حرکت باشد احتمالاً فقط عکس اولتان به درستی فوکوس شده است.

دوربین نیکون Coolpix P900 Nikon قادر است از سطح ماه استعلام قیمت-راهنمای خرید دوربین نیکون P900 بگیرید. کافی است گزینه ی ماه Moon Mode را فعال کنید و دوربین را به سمت ماه بگیرید و از 60 برابر زوم اپتیکال و 120 برابر زوم دیجیتال دوربین استفاده کنید. عکسی بی نظیر از سطح ماه ارائه میدهد که تمام برجستگی ها و فرو رفتگی های کره ماه را نشان می دهد.
سنسور تعبیه شده در دوربین نیکون Nikon P900 مدل CMOS BSI با قدرت 16.1 مگا پیکسل می باشد که در کنار این امکان صفحه نمایشی کاملا چرخشی قدرتمند و سنسور مخصوص چشمی بر روی VIEWFINDER در نظر گرفته شده است
سرعت فوکوس معمولاً در مورد دوربینهای سوپرزوم نیکون چندان خوب نبوده، ولی درP900 اینگونه نیست. در تست های استودیویی ما دوربین نیکون Nikon P900 در عرض 1.8 ثانیه از حالت خاموش روشن می شد و آماده ی عکاسی بود و تاخیر بین تک عکس به تک استعلام قیمت-راهنمای خرید دوربین نیکون P900 حدود 1.2 ثانیه است. استفاده از فلش تنها 0.1 ثانیه این پروسه را کندتر می کند.

  • محمد عباسی
  • ۰
  • ۰

دوربین کانن Canon 750D مناسب کاربرانی است که تمایل به ثبت لحظات خانوادگی و مناظر به یاد ماندنی در سفرهای خویش دارند، همچنین برای کاربرانی که خواهان استعلام قیمت-راهنمای خرید دوربین کانن 750D با فرمت JPEG می باشند توصیه می شود. به کاربرانی که سوژه های متحرکی مانند سوژه های ورزشی و بچه ها را دارند توصیه نمی شود.

استفاده از خروجی هاUSB , HDMI و تلویزیون در EOS 750D این ویژگی را به آن داده است که به راحتی به لوازم مورد نظر جهت نمایش اطلاعات ضبط شده متصل شود. علاوه بر آن، با داشتن اتصال WiFi-NFC نیز انتقال داده از طریق دوربین با گوشی های موبایل هوشمند، لب تاپ و… راحت تر انجام می پذیرد

رزولوشن دوربین کانن Canon 750D ا 24مگاپیکسل است و از سنسور هایبریدی CMOS AF III در آن استفاده شده که عملکرد فوق العاده ای در فیلم برداری و استفاده ازحالت Live View به دوربین بخشیده است. این سنسور همراه با پردازشگر DIGIC 6 دامنه حساسیت دوربین را به 12800-100 ارتقا داده است که حتی تا حساسیت 25600 نیز قابل گسترش می باشد و عملکرد دوربین کانن 750D درنور کم به همراه سطح های نسبی کم نویز در ISO های بالا در این کلاس به مرتبه تاپ نزدیک شده است.

کسانی قبلا از سری EOS کانن استفاده کرده اند، کار با مدل 750D برایشان کاملا آسان و آشنا است. کانن 750D دارای یک کنترل Dial است، صفحه نمایشش به صورت LCD لمسی تمام چرخشی است لذا انجام تنظیمات در هر شرایطی به سهولت قابل انجام است. دارای قابلیت فیلم برداری با سرعت 1080/30 P است و با وجود مشخصات ساده حتی در استعلام قیمت-راهنمای خرید دوربین کانن 750D نیز از کیفیت بسیار مناسبی در فیلم برداری برخودار است. اما ممکن است کمی در اوج فوکوس گیری کم بیاورد
سیستم نور سنجی دوربین کانن Canon 750D ارتقا یافته که منجر به ایجاد عکس هایی روشنتر با وضوح بیشتر میشود. همچنین سیستم تشخیص صحنه ی دوربین دیجیتال کانن Canon 750D نیز عملکرد بهتری دارد و بدین ترتیب دوربین به طور اتوماتیک با تشخیص منظره ی عکاسی کیفیت بهتر و پیشرفته تری را در عکسها به نمایش می گذارد.

  • محمد عباسی
  • ۰
  • ۰

لذا نقطه برجسته و برترین ویژگی کانن نیز مدل 6D در میزان فوکوس آن در محیط های خیلی کم نور حتی تا اندازه -3EV است ، از طرفی ویژگی های دیگر مانند سیستم GPS و Wifi داخلی نیز خالی از لطف نیست که با استفاده از سیستم Wifi از طریق گوشی هوشمند می توان کنترل از راه دور دوربین را در دست گرفت. همچنین ویژگی سیستم سایلنس شاتر که قبلا در 5D Mark III دیده شده نیز در 6D وجود دارد که حاصلش عکسبرداری بدون صدا و دقیق تر است. همچنین دوربین کانن Canon EOS 6D  دارای مدهای نوردهی چندگانه و HDR داخلی است اما فقط فرمت JPEG را ساپورت می نماید در حالی که در استعلام قیمت-راهنمای خرید دوربین کانن 6D ها بافرمت RAW نیز قابل ثبت است.

همچنین دارای سیستم GPS و Wifi داخلی و مکانیزم سایلنس در هنگام شاتر زدن می باشد و دارای حساسیت بسیار بالای فوکوس در محیط های کم نور تا میزان -3EV است اما همچنان باید دید با توجه به قابلیت های بسیار خوب سیستم اتوفوکوس بالا و دقیق، اسلات های دو تایی کارت حافظه (SD/CF) و فلش داخلی در مدل نیکون D600، آیا مدل کانن 6D می تواند نظر کاربران را به خود جلب نماید

دوربین کانن Canon EOS 6D  مناسب برای کاربرانی است که منتظر سری DSLR فول فریم با قیمت مناسب بودند.اما برای کاربرانی که عکاس سوژه های ورزشی و متحرک را انجام میدهند و فیلم بردارانی که نیاز دارند ظاهر MOIRE را مینی مایز نمایند مناسب نمیباشد.
زمانی که کمپانی رغیب کانن یعنی استعلام قیمت-راهنمای خرید دوربین کانن 6D خود را رونمایی کرد و به بازار عرضه نمود در کمتر از یک هفته، کانن مدل فول فریم از DSLR های یعنی دوربین کانن Canon EOS 6D را با قیمت مناسب وارد بازار کرد و قسمت از بازار را با این مدل دوربین DSLR نیمه حرفه ای در دست گرفت و از این جهت بین عکاسان بسیار محبوب شد زیرا که دارای قیمت باور نکردنی در مقابل DSLR های قبل از خود می باشد
از آن جایی که بازار DSLR فول فریم در حال گسترش است، لذا شرکت های کانن، نیکون و سونی هر یک حداقل دو مدل از محصولات فول فریم خود را معرفی کرده اند. از این جهت  خود را که از لحاظ قابلیت و ارگونومیک بدنه جهت خوش دست بودن طراحی شده است را رونمایی کرد، البته کانن تمایزهای قابل توجهی بین مدل استعلام قیمت-راهنمای خرید دوربین کانن 6D قائل شده است اما همچنان با توجه با قابلیت های موجود در 6D که در ادامه توضیح داده خواهد شد این مدل از DSLR های فول فریم با توجه به قیمتش همچنان جایگاه خاصی دارد.

  • محمد عباسی
  • ۰
  • ۰

در حالی که هر دو مدل ویژگی های فیلم برداریشان از پایه و اساس مشابهی استفاده می کند، دوربین کانن Canon 80D برای سوژه هایی با تحرک بالاتر طراحی و تجهیز شده است و پوشش دهی نقاط اتوفوکوس بهتری را ارائه می دهد، از طرفی یک جوی استیک اختصاصی برای اتوفوکوس و گنجاندن iTR جهت بالا بردن رنج شات زدن برایش تعبیه شده است، و قابل ذکر است که در دوربین کانن Canon 80D قابلیت فوکوس لمسی، آن را به گزینه ای جذاب تر برای فیلم برداری تبدیل کرده است.
کانن 6D که از نوع فول فریم می باشد در حال حاضر به قیمت مشابه هم کلاس های خود یعنی 80D و 7D Mark II رسیده است و از نظر ارزشی در رده بالاتر قرار گرفته است، اما با این حال به علت ساختار ساده سیستم اتوفوکوس به کار رفته در استعلام قیمت-راهنمای خرید دوربین کانن 80D ممکن است مورد توجه کاربران قرار نگیرد.

دوربین کانن Canon 80D دارای سیستم اتوفوکوس هایبردی 45 نقطه ای است که تمام نقاطش به صورت Cross-Type یا متقاطع عمل می نماید و فعال در دیافراگم های مختلف است لذا در نور کم نیز می توان از کیفیت بالای عکس بهره مند شد، این در واقع یک پیشرفت نسبت به استعلام قیمت-راهنمای خرید دوربین کانن 80D است که به صورت 19 نقطه ای می باشد همچنین از لحاظ کیفیت تقریبا با کانن 7D Mark II که پوشش دهی اش به صورت 65 نقطه است برابری می نماید.
دوربین کانن Canon 80D دارای سیستم نورسنج (حسگر اندازه گیری) 7560 نقطه ای (RGB+IR) است که برای ثبت دوربین از سوژه های متحرک مناسب می باشد. در این سری از کانن سیستم آنتی فلیکر نیز جهت نوردهی و رنگ تصویر بهتر، تعبیه شده است همچنین کیفیت عکس ها با فرمت JPEG و RAW ارتقاء بسیار خوبی داشته است.

در نهایت کانن 80D دارای کارایی بسیار مناسب و آسان است که رنج داینامیکی مناسبی را با توجه به سنسور APS-C ارائه می دهد همچنین اتوفوکوس دونقطه ای آن یا همان Dual Pixel این امکان را فراهم می نماید که فوکوس های پی در پی در پی و سریع را در هنگام فیلم برداری و حالت Live view داشته باشیم.

  • محمد عباسی
  • ۰
  • ۰

همان طور که از بررسی های فنی و ویژگی ها در دو مدل جدید ارائه شده سری EOS کانن 760D مشاهده می شود این دو سری از محصولات کانن جز چند مورد کوچک تفاوت چندانی در آن ها دیده نمی شود و صرفا ویژگی های موجود در 760D برای آن دسته از کاربرانی ممکن است حائز اهمیت باشد که کمی حرفه ای تر هستند، وجود نمایشگر تک‌رنگ بالای دوربین و Dial قسمت پشتی از ویژگی های مثبت این مدل محسوب می شود، ولی ممکن است ارزش پرداخت هزینه‌ی بیش‌تر را نداشته باشند. احتمالاً کانن قصد داشته کاربران این دو دوربین را به دو دسته کاربران حرفه‌ای‌تر و کاربران کم‌ تجربه‌تر جدا نماید.

دوربین کانن Canon 760D مناسب آن دسته از افرادی است که تمایل به ثبت لحظات خانوادگی و مناظر به یاد ماندنی در سفرهای خویش را دارند، همچنین برای کاربرانی که خواهان استعلام قیمت-راهنمای خرید دوربین کانن 760D با فرمت JPEG می باشند توصیه می گردد.

همان طور که از مدل کانن 760D انتظار می رود، از لحاظ کیفیت عکس از اطمینان بالایی برخوردار است. سنسور 24.2 مگاپیکسلی رزولوشن بالاتری را نسبت به سری های قبل ارائه می دهد، رنج داینامیکی اش بهبود یافته است استعلام قیمت-راهنمای خرید دوربین کانن 760D و عملکردش در ISO بالا قابل رقابت می باشد. همچنین عکس هایی که با فرمت JPEG ارائه می دهد رنگ آمیزی مطلوب دارد و حتی تناژ و رنگ پوست را کاملا طبیعی نشان می دهد و دارای بالانس بسیار خوب در کاهش نویز است، که همه این موارد باعث شهرت جهانی دوربین های دیجیتال کانن در دنیا شده است.
همچنین سیستم نورسنج RGB+IR 7560 Pixel در آن بکار رفته است که این امر باعث بالا رفتن کیفیت کانن در مقایسه با هم رده ای هایش می شود حتی در نور کم شده است.
در دوربین کانن Canon 760D از سیستم اتوفوکوس 19 نقطه ای استفاده شده است که این امر باعث می شود با دقت بیشتری اکثر نقاط کادر مورد نظر و سوژه های ممکن را پوشش و تشخیص دهد، که در واقع با ارتقاء این سیستم از 9 نقطه به 19 نقطه در این سری، پیشرفت قابل ملاحظه ای را در امر اتوفوکوس تشخیص فاز مشاهده می نماییم.

  • محمد عباسی
  • ۰
  • ۰

از طرفی قابلیت عکاسی پی در پی آن تا 10 فریم در ثانیه افزایش یافته است و سیکل نرخ شاتر تا 200000 را ساپورت می نماید.
سنسور اصلی تصویر از نوع Dual Pixel AF است که اولین بار کانن EOS 7D با خروجی 20 مگاپیکسل دیده شد. این بدان معناست که دوربین قادر است اطلاعات مربوط به پوزیشن و عمق سوزه را ثبت نماید در زمانی که آینه آن بالا است از سنسور استفاده کند.
کانن مدل 7D MK II قادر است که اتوفوکوس دقیق و قطعی و دنبال کردن سوژه را در دو حالت فیلم برداری و Live View ارائه دهد.
دوربین کانن Canon 7D Mark II مناسب برای کاربرانی است که از سوژه های ورزشی و متحرک عکس برداری می کنند و نیاز به اتوفوکوس های سریع با عملکرد عالی دارند. اما برای عکاسان مناظر که به دنبال رنج داینامیکی گسترده می باشند مناسب نمی باشد!
در کل اگرکانن 7D دارید و به دنبال آپگرید هستید این مدل انتخاب خوبی است. یا اگر استعلام قیمت-راهنمای خرید دوربین کانن 7D MARK II دارید و به دنبال دوربینی برای عکاسی تله با ضریب فاصله ی کانونی بیشتر هستید نیز دوربین کانن Canon 7D Mark II انتخاب خوبی برای شماست، به خصوص اینکه دو دوربین از لحاظ کنترل ها به قدری بهم شباهت دارند که متوجه نخواهید شد کدامیک را در دست دارید. حتی اگر میخواهید 1D Xبخرید، بد نیست نگاهی به کانن 7D Mark II بیندازید، شاید آنچه دنبالش هستید را بتوانید با هزینه ای بسیار کمتر بدست آورید.

از ویژگی های آن سنسور CMOS، 20.2 مگاپیکسلی است با اندازه APS-C و پردازشگر تصویرش DIGIC 6 از نوع Dual می باشد. کانن 7D Mark II همچنین دارای سیستم اتوفوکوس 65 نقطه ای است که تمام نقاطش به صورت cross-Type است و همانند ورژن به روز رسانی شده کانن با سیستم اتوفوکوس CMOS و از نوع Dual Pixel می باشد که در حین فیلم برداری امکان فوکوس پی در پی با تشخیص فاز را فراهم می آورد. از طرفی جهت دنبال کردن سوژه کنترل هایی همانند استعلام قیمت-راهنمای خرید دوربین کانن 7D MARK II و 1D X را فراهم کرده است.
دوربین کانن Canon 7D Mark II دارای قابلیت عکاسی پی در پی با سرعت 10 فریم بر ثانیه می باشد. از دیگر ویژگی های آن، صفحه نمایش LCD آن با اندازه 3 اینچ و رزولوشن 1.04M نقطه با قابلیت نشان دادن اطلاعات عکاسی برروی صفحه است، منظره یاب چشمی بزرگ با پوشش صد در صدی و دو شیار اسلات برای کارت های حافظه CompactFlash و SD/SDHC/SDXC را نیز دارا می باشد.
قابلیت فیلم برداریش به صورت FullHD در نرخ فریم های متنوع است که سرعت فیلم برداری 59.94 فریم بر ثانیه (1080p/60) است،استعلام قیمت-راهنمای خرید دوربین کانن 7D MARK II بسته به اینکه فرمت فایل MOV یا MP4 انتخاب شود با الگوریتم های فشرده سازی IBP,ALL-1,Light IPB.
دوربین کانن Canon 7D Mark II دارای پورت های هدفون، میکروفون، USB 3.0 و سیستم داخلی GPS است اما متاسفانه سیستم WIFI آن حذف شده است البته کانن EOS 7D بعد از پنج سال حضور در رده دوربین های دیجیتال حرفه ای به یکی از بازمانده های سری پیشین خود تبدیل شده است و این به آن دلیل است که دوره دوربین های از نوع APS-C DSLR گذشته است.

  • محمد عباسی
  • ۰
  • ۰

از آن جایی که ممکن است دوربین کانن Canon 5D Mark III به علت داشتن سیستم اتوفوکوس اش از مدل نیکون که به صورت 51 نقطه ای 3D، اتوفوکوس می کند و سوژه های متحرک را به صورت اتومات دنبال می نماید و قابلیت فوکوس روی چهره دارد، از رقابت جا بماند، لذا برای سوژه هایی مناسب است که در فواصل نزدیک قرار دارند.
از لحاظ بدنه و ارگونومی برای کاربران بسیار راضی کننده می باشد استعلام قیمت-راهنمای خرید دوربین کانن 5D Mark III و همچنین در حین کار با آن می توان کنترل های راحت تر و مستقیمی را داشت و از طرفی کیفیت متریال بدنه نیز بسیار عالی می باشد.
در حیطه فیلم برداری نیز قابلیت استعلام قیمت-راهنمای خرید دوربین کانن 5D Mark III با سرعت 1080P 30 را دارد و کیفیت بسیار خوبی در روش فشرده سازی (All-I) ارائه می دهد، و از طرفی وجود هر دو سوکت هدفون و میکروفون تعبیه شده در آن نیز در امر صدا برداری بسیار موثر واقع شده است.
اما متاسفانه در ابزار های ویدئویی مانند Focus peaking، Zebra Stripes و یا Flat Log Gamma که امروزه در اکثر مدل ها به عنوان آپشن دیده می شوند، نیز از رقابت باز می ماند.

مدل های قابل رقابت با دوربین کانن Canon 5D Mark III مانند نیکون D800/E دارای آپشن های متفاوتی نسبت به این مدل است مانند: سنسور 36 مگاپیکسلی و قابلیت ضبط ویدئو به صورت غیر فشرده. اما برای خیلی از کاربران تفاوت ها خیلی مهم نیستند و این قابلیت ها و پیشرفت هایی که نظر آن ها را جلب ی نماید، حائز اهمیت است!
کانن 5D Mark III مناسب برای عکاسانی است که نیاز به طیف وسیعی از ابزار عکاسی دارند و از طرفی قادر باشد این ابزار را در هر شرایطی استفاده کرده و نتیجه مطلوب ارائه دهد.
اما برای کسانی که فقط با فرمت JPEG عکاسی می کنند،عملکرد مناسبی را از این استعلام قیمت-راهنمای خرید دوربین کانن 5D Mark III نخواهند دید لذا از زمانی که در سال 2012، کانن از EOS 5D Mark III در بازار رونمایی کرد، این مدل یکی از قوی ترین و محبوب ترین مدل های دوربین برای علاقه مندان به هنر عکاسی محسوب می شد و تا به امروز نیز یکی از مدل های بسیار خوب و پر طرفدار کانن محسوب می گردد.

  • محمد عباسی
  • ۰
  • ۰

همچنین دوربین کانن Canon 700D دارای ویژگی لمسی بودن صفحه است و عملکرد بسیار حساس و کاربردی مانند تلفن های اسمارت دارد.
در حالت Live View و Movie صفحه می تواند جهت یک نقطه را در حالت فوکوس مشخص نمود و سپس شاتر را رها کرد. همچنین می تواند حرکات Multi-Touch های iPHONE را نیز ساپورت نماید.
صفحه نمایش تعبیه شده در عقب دوربین طوری طراحی شده است که فاصله ای بین صفحه نمایش و شیشه محافظ آن وجود ندارد که این باعث کاهش انعکاس نور شده و شفافیت و دید در صفحه نمایش در زیر نور بسیار بهبود یافته است، استعلام قیمت-راهنمای خرید دوربین کانن 700D همچنین به آن یک پوشش ضد لک نیز اضافه شده است که حساسیت بیش از حد صفحه نمایش را کمی کاهش می دهد.

با این حال نسبت به مدل های کانن SL1/EOS 100D نمی تواند عملکرد مورد نظر را در حالت Live View به هنگام اتوفوکوس از آن دید و متاسفانه در این زمینه در رقابت با سایر دوربین های مدرن بدون آینه از لحاظ سرعت عقب می ماند.

کیفیت عکس های این مدل، در نور روشن بسیار خوب است و از دقت و تعادل رنگ سفید را در بر دارد. استعلام قیمت-راهنمای خرید دوربین کانن 700D مانند دیگر SLRهای کانن، رنج داینامیکی آن نسبت به همتاهای خود در حد استاندارد نیست، اگر چه در فرمت JPEG این طور نمی باشد.
سطح نویز نسبت به مدل های پیشین خود کمی بالاتر است و کمی هم از مدل کانن EOS 700D بالاتر است. اما همچنان تا ISO 6400 و حتی کمی بالاتر عملکرد مناسبی دارد. وجود صفحه نمایش چرخشی آن جهت عکاسی در زوایای خاص و سخت، کار را برای کاربران بسیار آسان تر کرده است و لمسی بودن آن نیز در هنگام انتخاب نقطه اتوفوکوس، به اندازه منوی راهبردی آن موثر است.
لازم به ذکر ارگونومیک بدنه دارای طراحی بسیار خوب است حتی زمانی که کاربر لازم است با دو دست بدنه دوربین را نگه دارد.
استعلام قیمت-راهنمای خرید دوربین کانن 700D دکمه های کنترلی آن در جاهای مناسبی قرار گرفته اند و دسترسی به آن ها بسیار آسان تر شده است با کمترین میزان اشتباه در دسترسی به کلیدهای کنترلی مورد نظر.
از ویژگی های مهم کانن EOS 700D، وجود سنسور پردازش تصویر DIGIC5 است که قبلا در مدل های کامپکت S100 و G1X دیده شده بود که به دوربین این قابلیت را می دهد که حساسیت ISO اش در محدوده 12800 و قابل گسترش تا 25600 باشد. همچنین اجازه اصلاحاتی در لنز خاص، برای انحرافات رنگ و سایه روشن هنگام پردازش JPEG را می دهد.
سیستم اتوفوکوس آن برای عکاسی در سطح چشمی از کانن EOS 700D به آن رسیده است، از طرفی از فوکوس 9 نقطه ای به صورت تمام متقاطع یا Cross-Type استفاده می کند که نقطه مرکزی آن با لنزهای سریع یک دقت مضاعف را ارائه می دهد.
این دوربین دارای یک میکروفون استریو جهت فیلم برداری است که در داخل آن تعبیه شده است و از طرفی دارای یک پورت خارجی برای میکروفون نیز می باشد.

  • محمد عباسی
  • ۰
  • ۰

سری کانن EOS 5D مسلما یکی از سری های مشخصی است که مورد توجه علاقه مندان به عکاسی قرار دارد لذا دوربین کانن Canon 5D Mark IV این دوربین از سری 5D، برای کاربران حرفه ای و علاقه مندان آن در سال 2016 رونمایی شد.
از لحاظ ظاهری بسیار شبیه به مدل قبل از خود یعنی  کانن EOS 5D Mark III می باشد اما از لحاظ داخلی به روز رسانی های قابل توجهی صورت گرفته است که شامل موارد زیر می باشد:
سنسور آن با رزولوشن بالاتر به همراه اتوفوکوس از نوع سیستم Dual Pixel، قابلیت فیلم برداری به صورت 4K، سیستم اتوفوکوس به روز رسانی شده، صفحه لمسی، استعلام قیمت-راهنمای خرید دوربین کانن 5D Mark IV بدنه مقاومدر برابر شرایط آب و هوایی، WiFi/NFC داخلی، تایمر اینتروال و GPS. تمامی این آپشن ها در کنار فول فریم بودنش باعث شده به یکی از بهترین مدل های این سری تبدیل شود.

کانن مدل 5D MK IV دارای سنسور جدید 30.4 مگاپیکسلی از نوع CMOS است و پردازش گر تصویرش از نوع DIGIC 6+ می باشد. سیستم اتوفوکوس آن بهبود یافته و مشابه فوکوس کانن 1DX Mark II می باشد و شامل 61 نقطه اتوفوکوس است که 41 نقطه آن به صورت Cross-Type عمل می نماید و 24 درصد بیشتر از سطح فوکوسی است که در مدل کانن 5D Mark III بکار رفته است. نقطه مرکزی نیز تا -3Ev در یک شات از مود AF-S و در مود Live View حساسیت دارد. همچنین سنسور تا -4 Ev با یک لنز سریع حساسیت دارد.

کاربرانی که قصد فیلم برداری نیز دارند با مدل کانن 5D Mark IV اتوفوکوس های سریع و دقیق و پی در پی در هنگام فیلم برداری خواهند داشت و در مود Live View نیز اولین مدل کانن فول فریم است که اتوفوکوس های خیلی بهتر و پی در پی در هنگام ضبط فیلم ارائه می دهد و به خاطر Dual Pixel بودن نیز با لنز های سریع همچنان فوکوس های دقیق ارائه می دهد. استعلام قیمت-راهنمای خرید دوربین کانن 5D Mark IV از طرفی به خاطر لمسی بودن نمایشگر آن کاربران می توانند روی هر سوژه ای به راحتی و به سرعت فوکوس نمایند.

در نهایت چهار فاکتور اصلی که در دوربین کانن Canon 5D Mark IV حائز اهمیت است و از پیشرفت خوبی برخوردار گشته است شامل رنج داینامیکی، رزولوشن، دقت اتوفوکوس و سرعت اتوفوکوس می باشد.

  • محمد عباسی
  • ۰
  • ۰

سونی مدل A7SII دارای قابلیت فیلم برداری فول فریم از نوع 4K می باشد و می تواند ضبط داخلی با بازخوانی کامل پیکسل ها را انجام دهد حتی بدون حذف کردن هیچ پیکسلی و در حالت ویدئو نیز به صورت Full HD، 120 فریم بر ثانیه در 100Mbps را ضبط نماید. استعلام قیمت-راهنمای خرید دوربین سونی A7S II  حساسیت رنج ISOای که a7SII ارائه می دهد برابر 50-4096001 (برای هر دو مورد عکاسی و فیلم برداری) می باشد.
سونی مدل A7SII کیفیت عکس خوبی دارد اما رزولوشن اش کمی پایین است که این باعث محدودیت در کراپ کردن و پرینت کردن در ابعاد بزرگ را ایجاد می کند. اما سطح نویز حتی در ISO های به ظاهر ناممکن، کم است.

دوربین سونی Sony A7S II مناسب برای عکاسی در محیط های کم نور و گرفتن تصویر هایی شارپ  و ضبط ویدئوهای 4K میباشد. و با توجه به تغییرات چشمگیر این مدل میتواند جانشین بسیار مناسبی برای دوربین قبلی سری خود A7S باشد.

دوربین سونی A7SII مجهز به حسگری با رزولوشن 12 مگاپیکسلی است و حساسیت ایزوی  آن 409,600 می باشد. این بدان معناست که در محیط نزدیک به تاریک مطلق نیز می توانید عکس های خوبی بگیرید. تصاویر با کیفیت فول اچ دی را این استعلام قیمت-راهنمای خرید دوربین سونی A7S II با سرعت 120 فریم بر ثانیه می تواند ضبط کند ضمن آنکه تکنولوژی جدیدی در فیلمبرداری دوربین سونی Sony A7S II به کار رفته که s-Log3 نام دارد و به کاربر تا 14 توقف در محدوده ی داینامیکی دوربین را اجازه می دهد آنچنانکه که در دوربین های حرفه ای سینمایی همچون Arri Amira  چنین امکانی دیده می شود.
دوربین سونی مدل a7SII در واقع  پرچمدار دوربین های با قابلیت تعویض لنز و از نوع بدون آینه هایبریدی  این کمپانی می باشد. دوربین سونی Sony A7S II از جمله دوربین های فاقد آیینه ی شرکت سونی است که دارای حساسیت فوق العاده بالا و طیف گسترده پویا در کل محدوده ISO علاوه برتثبیت کننده تصویر پنج محوره برای کنترل عکسبرداری بیشتر، ایده آل برای گرفتن عکس و ویدئو در شرایط نوری چالش برانگیز است.

  • محمد عباسی